Jak prowadzić Instagrama?

Jak prowadzić Instagrama?

by

Żyjemy w czasach, w których chcemy rozwijać nasze media społecznościowe. Dla niektórych jest to zwykłe hobby. Dla innych praca. Jak prowadzić Instagrama? Jak zdobyć followersów na Instagramie? Czy istnieją skuteczne sposoby? W tym artykule znajdziesz kilka porad, które warto wdrożyć. Jeżeli więc prowadzisz małą firmę i potrzebujesz przenieść się na Insta lub zwyczajnie zastanawiasz się, jak wypromować IG, koniecznie czytaj dalej!

Jak się wybić na Instagramie? Postaw na regularność!

Zakładając profil na Instagramie liczymy na szybki przyrost osób obserwujących. Spokojnie! Doskonale wiem, że zamierzasz pokazać Twoją firmę z jak najlepszej strony. W końcu chcesz dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Nie od razu Rzym zbudowano! Podstawą będzie przygotowanie odpowiedniej strategii. Najlepiej, aby odpowiedzieć w niej na następujące pytania:

– Jak chcę, aby moja marka była postrzegana na Instagramie?

– Jakie zdjęcia na Instagram chcę wrzucać?

– Jakie opisy na Instagramie będą najlepsze dla mojego biznesu?

– Czy samodzielnie będę tworzył i publikował treści, a może zatrudnię do tego inną osobę?

To tylko początek góry lodowej. Odpowiednia strategia na Instagramie to coś więcej. Natomiast te 4 pytania powinny być dla Ciebie pewnego rodzaju inspiracją.

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego jest to tak ważne. Algorytm uwielbia regularność! Obecnie cykl życia jednej fotografii to maksymalnie 24 godziny. Najwięcej reakcji zbiera ona w ciągu dwóch pierwszych godzin od wrzucenia samego zdjęcia. To na tej podstawie określane jest to, czy publikowane treści są atrakcyjne, czy też nie!

Jak prowadzić Instagrama? Zadbaj o czytelność i spójność wizualną!

No dobrze! Korzystając z okazji, że piszę te treści od serca, zdradzę Ci jeden sekret. Spójność wizualna jest ważna, ale nie zawsze! Bardzo możliwe, że się w tym momencie zdziwiłeś. Jeżeli pokazujesz swoją firmę, warto opracować odpowiednią estetykę, która będzie spójna. Zupełnie inaczej wygląda to u Influencerów. Niektóre profile potrafią być zupełnie niespójne, a mimo to przyciągają tysiące obserwujących.

Warto jednak podkreślić, że w tym artykule opowiadamy o obecności Twojej marki osobistej lub małego biznesu w tym właśnie miejscu. Jak prowadzić Instagrama w takim przypadku? Tutaj nie unikniesz wyżej opisanej spójności. Warto wybrać odpowiednią paletę barw, która będzie kojarzyć się właśnie z Twoją marką. Warto tutaj zastosować psychologię kolorów lub wykorzystać aplikacje, które umożliwią dobranie odpowiednich zdjęć zanim je opublikujesz.

Poniżej przedstawiam 3 ciekawe przykłady dużych marek, tj. Coca Cola, Zdrofit oraz BP Polska. Każda z nich ma określoną estetykę. Patrząc na ich posty, od razu widać kto wrzucił sam wpis. Zastanów się więc, w jaki sposób możesz uzyskać podobny efekt. Nie chodzi tutaj o naśladownictwie. Natomiast te 3 przykłady są świetną inspiracją do działania!

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

COCA COLA
@cocacola (Instagram)
ZDROFIT
@zdrofit (Instagram)
BP POLSKA
@bp_polska (Instagram)

Jak zdobyć followersów na Instagramie? Działaj!

Budowanie zaangażowanej społeczności lub lojalnych klientów jest długotrwałym procesem. Nie zrobisz tego z dnia na dzień. Jak więc dotrzeć do pierwszych osób zainteresowanych organicznie? Poszukaj profilów, które są podobne do Ciebie! Komentuj, udzielaj się i bądź widoczny. Zapomnij o botach, które owiane są złą sławą i mogą zrobić więcej szkody niż pożytku. Tak naprawdę to oferowany przez Ciebie produkt lub usługa powinny się obronić.

Jeżeli posiadasz dodatkowe nakłady finansowe, możesz wejść we współpracę z Influencerami. Są to tak zwane osoby wpływowe, które zbierają wokół siebie zaangażowanych fanów. Pokazanie Twojego produktu na takim profilu może skutecznie przyciągnąć do Twojego sklepu lub zachęcić do skorzystania z Twojej usługi. Obecnie stosuje się dwie formy rozliczenia – barter oraz wynagrodzenie finansowe. Wszystko zależne jest od wielkości profilu. Jako osoba odpowiedzialna za taka reklamę nie zapomnij również o sprawdzeniu współczynnika zaangażowania.  Niektórzy dokupują bowiem followersów i ich liczba obserwatorów nie jest równoznaczna właśnie z zaangażowaniem. W takim przypadku możesz stracić pieniądze, a oczekiwane efekty nigdy nie nadejdą.

Bardzo ważne Hashtagi!

Dla niektórych jest to przeżytek. Nie słuchaj tego! Wykorzystaj ściśle dobrane hashtagi, aby dotrzeć do Twojej grupy docelowej. Dopóki Instagram udostępnia taką funkcjonalność, warto z niej korzystać. Obecnie możesz użyć maksymalnie 30 hashtagów. Tylko tyle i aż tyle! Jeżeli zrobisz to w przemyślany sposób, zauważysz, że dotrzesz do jeszcze większej liczby osób, które wcześniej nie miały pojęcia o Twoim biznesie. Dlaczego masz więc rezygnować z rozwiązania, które może pomóc Ci w rozwoju? Chyba powinieneś sam odpowiedzieć sobie na to pytanie.

Jak prowadzić Instagrama? Reklama na Instagramie

Bardzo często czytając artykuły dotyczące tego tematu, nie znajdziesz żadnej wzmianki o reklamie. Jak rozwinąć Instargama? Jak się wybić na Instagramie? Przede wszystkim musisz się pokazać! Proste? Niekoniecznie! Obecnie króluje wśród niektórych pewien mit. Reklama na Instagramie jest niepotrzebna. Nic bardziej mylnego! Odpowiednio skonstruowana reklama przyciągnie do Ciebie nowych odbiorców. Oczywiście musisz im dać coś w zamian. Może to być kod rabatowy, pełne wiedzy treści czy inne gratisy, które odpowiedzą na potrzebę Twojego potencjalnego klienta.

Jak prowadzić Instagrama? Nie ma na to jednego przepisu! Przede wszystkim nie słuchaj osób, które twierdzą, że istnieje jedna słuszna metoda. Gdyby było to tak proste, to każdy z nas miałby milion followersów. Poza tym warto zwrócić uwagę na to, że w różnych branżach masz różny potencjał dotarcia do potencjalnych klientów. Zajmując się fotowoltaiką masz zupełnie mniejsze grono zainteresowanych niż w przypadku zakupu smartfonów. Co chcę przez to powiedzieć? Nie porównuj się do firm, które zajmują się zupełnie czymś innym. Działaj, testuj i nie bój się eksperymentować. Pomyśl również o zatrudnieniu specjalisty, który pomoże Ci w rozwoju social media Twojej firmy. To czasami zwyczajnie bardziej się opłaca.

 

Jeżeli zainteresował Cię ten prosty wpis o Instagramie, koniecznie zaobserwuj mnie na Instagramie i Facebooku. Znajdziesz tam ciekawe infografiki, porady i inspiracje, które pomogą ci w rozwoju strony www, bloga firmowego lub osobistego. Wszystko prosto i po ludzku, od serca. Aha i jeszcze jedno! Śledząc mnie na Facebooku masz pewność, że nie przegapisz żadnego nowego wpisu!

You may also like