Statystyki na Instagramie od podstaw – konto firmowe

statystyki na Instagramie

W tym artykule przeczytasz:

Jeżeli prowadzisz bloga, stronę www lub sklep internetowy, warto, abyś pojawił się na Instagramie. Konto biznesowe umożliwia precyzyjne śledzenie rozwoju kanału, analizę czy publikowana treść jest atrakcyjna oraz planowanie dalszych działań. Statystyki na Instagramie to pomocne narzędzie, które warto wykorzystać. W tym artykule dowiesz się nie tylko jak sprawdzić statystyki na Instagramie. Poniżej znajdziesz opisy, podpowiedzi i wskazówki, dzięki którym maksymalnie wykorzystasz potencjał tego kanału kontaktu z Twoimi klientami.

Jak włączyć statystyki na Instagramie?

Aby włączyć statystyki na Instagramie biznesowym, wystarczy wykonać poszczególne punkty, krok po kroku:

 

      1. Wejdź na swój profil, na którym chcesz włączyć statystyki.
      2. Kliknij trzy poziome paski w górnym lewym rogu – pojawi się rozwijana lista.
      3. Wybierz opcję ustawienia -> konto.
      4. Przewiń ekran na sam dół.
      5. Kliknij niebieski napis: Przejdź na konto profesjonalne.
      6. Przeczytaj najważniejsze informacje, które w tym momencie się pojawią na ekranie Twojego urządzenia.
      7. Wybierz kategorię, która najlepiej opisze Twoją działalność. Do wyboru masz:

         

        artysta, muzyk/zespół, bloger, odzież(marka), społeczność, twórca cyfrowy, edukacja, przedsiębiorca, zdrowie/uroda, edytor, pisarz, blog osobisty, produkt/usługa, gracz, restauracja, uroda, kosmetyki i higiena osobista, sklep spożywczy, fotograf, zakupy i sprzedaż detaliczna, twórca wideo.

         

      8. Kliknij: Gotowe.
      9. Wybierz opcję firma lub twórca.
      10. Uzupełnij dane kontaktowe.
      11. Możesz od razu zalogować się na Facebooku, w celu połączenia profili.
      12. Uzupełnij swój profil firmowy na Instagramie.

Statystyki na Instagramie – Jak je czytać?

Statystyki na Instagramie umożliwiają precyzyjne określenie, do kogo trafiasz z treściami, które publikujesz. Wchodząc w zakładkę statystyki możesz analizować i weryfikować:

        • Czy Twoje konto rozwija się w sposób naturalny,
        • Czy publikowane treści są atrakcyjne dla Twoich obiorców,
        • Które dni i godziny publikacji są najskuteczniejsze w Twoim przypadku,
        • Ile lat ma Twoja widownia,
        • Gdzie te osoby mieszkają oraz jaką mają płeć.

Dodatkowo, to właśnie dzięki statystykom zobaczysz do ilu osób dotarły Twoje treści i zbadasz zaangażowanie. To cenna wskazówka, która pomoże w planowaniu dalszych działań.

Poniżej znajdziesz dokładną instrukcję i opisy poszczególnych statystyk. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej, koniecznie przejrzyj poniższą prezentację. Dzięki niej odczytanie danych na Instagramie nie będzie już dla Ciebie zagadką.

Czy konto firmowe na Instagramie obniża zasięgi?

Nie! To jeden z wielu mitów, który krąży w sieci. Na same zasięgi wpływa wiele czynników. Pamiętaj jednak, że konto biznesowe nie sprawi, że staniesz się niewidoczny. Wszystkie zalety tego rozwiązania, jakim jest właśnie konto firmowe przeważają. Nie daj sobie wmówić, że taka zmiana zahamuje Twój rozwój czy wzrost biznesu. W tym przypadku liczy się regularność, samodyscyplina i oczywiście kreatywność.

 

Statystyki na Instagramie dla niektórych mogą być czarną magią. Spokojnie! Wszystkiego można się nauczyć i nie potrzebujesz do tego mieć tak zwanej głowy jak sklep. Ten wpis w zupełności powinien pomóc ogarnąć podstawy i zachęcić Cię do działania. Powodzenia!

 

Tymczasem zapraszam do zaobserwowania mnie na Instagramie i Facebooku. Możesz też dołączyć do networkingowej grupy na Facebooku oraz zapisać się na pełen wiedzy i inspiracji Newsletter. Dzięki temu nie ominiesz nowych wpisów oraz dowiesz się jeszcze więcej praktycznych rzeczy!

Udostępnij:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Magda - Poznaj Online

Magda - Poznaj Online

Pasjonatka social media, marketingu i życia w rytmie slow. Piszę, tworzę i zawodowo dbam o klientów. Mam nadzieję, że to miejsce będzie dla Ciebie pięknym początkiem przygody z działaniami w sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

POZNAJ ONLINE

Podobne wpisy

test 2

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut

test

test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test

Jak prowadzić Instagrama?

Jak prowadzić Instagrama?

Żyjemy w czasach, w których chcemy rozwijać nasze media społecznościowe. Dla niektórych jest to zwykłe hobby. Dla innych praca. Jak prowadzić Instagrama? Jak zdobyć followersów